Dear Followers :)

I speak my mind here. Aku suka menaip -,-"

First Time Of Pregnancy

Assalamualaikum 



Sebelum kahwin dulu, memang plan dengan suami nak ada anak awal. Sebab both of us memang suka sangat budak budak. Lagipun kami kahwin awal. Memang plan if let say ada rezeki memang nak ada anak awal. Okay, sebelum kahwin lagi saya memang rapat sangat dengan semua anak buah. Yelah saya anak bongsu and masa tu saya sorang je belum kahwin. Memang manjakan dorang jelah kan. Saya ada tiga orang anak buah. And ketiga tiga orang tu saya sayang. Every time jumpa je mesti wajib belikan mainan. So bila videocall ke apa dengan automatic dorang akan cakap 'Makcu nak mainan...' =,=  Hmmm maybe dorang ingat saya kerja dekat kedai mainan mungkinnnnn. Mana la tahu pemikiran kekanak riang ni kan. Even sampai kahwin pun saya memang akan manjakan diorang. Mungkin dari diorang kecil lagi kot dah terbiasa manjakan diorang.


Kau tak rasa geram ke dengan rambut cendawan tu. Ishhhh.

Okay berbalik kepada tajuk asal saya. First Time of Pregnancy. And yes, I am pregnant! Alhamdulillah. Tak sangka lepas kahwin tu terus pregnant. Rezeki Allah tu luas kan. Masa first time guna pregnancy test tu memang satu line je. Tapi sebab nak sangat sangat pregnant kan. Hari hari saya akan check sampai satu masa keluar double line tapi kabur sangat line tu. Then esok saya try lagi guna yang pricely sikit. But still kabur juga. So suami nasihat tunggu dulu for a few days. Bukan apa takut kecewa lagi kan? Hihi.. Last one saya beli digital punya and paling mahal kot rasanya dekat Watsons. Barulah nampak line dia. Apa lagi happy la saya bagitahu dekat suami pasal ni. Okay dekat bawah tu ada tiga pregnancy test yang berbeza price dan juga brand. Cuba tengok yang first tu kabur sangat kan? Second tu tunjuk Positive (+) and the last one tunjuk Pregnant.



Untuk tidak menimbulkan tanda tanya kitorang pun pegi la scan. So ni lah hasilnya saya pregnant dah 5 weeks ++. Tapi kalau ikut date period memang jauh sangat dengan tarikh due date tu. Risau jugak kang terberanak awal kang moga moga segalanya dipermudahkan. Okay ni gambar masa nak bagi kat family. Nampak tak dot kecik dalam scan tu. Tulah kantung baby and masa ni tak nampak lagi bentuk dia. Ya Allah comel gila anak ibu ni. Geram je ibu tengok.


5 weeks ++



So far sepanjang mengandung ni tak ada sebarang alahan yang teruk. Masa 10 weeks haritu ada jugak la mual mual dan stop kejap masak sebab tak tahan bau tumis tu semua tapi sekarang dah boleh masak dah. Sekarang dah masuk 15 weeks++ nak masuk 16 weeks dah. Perut makin melebar and kadang kadang rasa betul ke aku pregnant sebab takda la teruk sangat aku muntah dengan mengidam. Yang boleh saya cakap sekarang ni agak sensitive and emotional. Cepat sangat marah kalau suami ada buat salah. Hmm and paling pelik sebab cepat lapar..(where is my fooooodddd?????!)..


Our family photo whoaaaaaa. Masa ni baru 7 ke 8 weeks macam tu.

Latest scan 12 weeks.

Okay masa ni scan dengan doktor klinik kerajaan. Usia dia 12 weeks. Semoga anak ibu sempurna sifatnya dan mampu menjadi anak yang soleh ataupun solehah (sebab jantina tak tahu lagi hihihi..).

Perut dah start mengembang dengan jayanya.

Sekarang ni saya memang tak buat apa apa preparation lagi. Tak nak over excited sebab baru lagi kan. Mama sendiri pesan jaga makan baik baik, jangan sedih sedih sebab nanti baby terikut sedih hihi. Barang baby pun saya tak start beli lagi. Mungkin dah tahu jantina baru lah saya akan start cari barang barang baby kot. Sekarang kita rilek je dulu tak nak prepare apa apa lagi. Hopefully anak ibu sihat. Jantina tu tak kisah boy ke girl tapi kalau boleh boy la sebab nak jaga adik adik, ibu dan ayah nanti. Hihi.

So tu jelah dulu untuk entry kali ni. InshaAllah ada masa saya akan kongsikan lagi dekat sini ye. Byeee :D


No comments: