Dear Followers :)

I speak my mind here. Aku suka menaip -,-"

Idea Bridesmaid, Family, Tema Warna and Props

Assalamualaikum.

Okay untuk entry kali ni nak share gambar bridesmaid aka tukang kelam. So untuk bridesmaid ni sebenarnya yang paling banyak buat saya migrain. Sampai beratus jugak la duit melayang gara gara silap beli kain. Sebab kita taknak dorang nampak lagi menyerlah so kita kena cari warna yang biar kita yang nampak menyerlah dari dorang. Penat tau tanya encik google. Siap mix and match kan gambar. Bila dah beli kain, dah bayar dah pun. At the end balik rumah rasa tak suka pulak warna tu. Haihh. Tak ke membazir namanya tu. Kita nak jimat but dalam satu masa kita nak nampak cantik di mata orang. So terpaksa la tutup mata time nak bayar tu. Saya ada empat orang bridesmaid and sorang pengapit. Untuk bridesmaid saya memilih warna pastel dengan tudung maroon. Untuk pengapit pula warna dark chocolate supaya nampak sama rata.

  Untuk kain mereka mereka ni, saya memilih untuk beli di Kamdar dan Nagoya tapi sebenarnya lagi prefer Nagoya sebab murah dan banyak sangat sangat pilihan. Sebab tu lah balik je rumah terus jadi mabuk kain (bak kata kawan baik saya). Okay meh sini saya nak share gambar bridesmaid letop saya ni.





Sebenarnya banyak je lagi gambar bridesmaid. Tapi banyak sangat bosan pulak nak upload satu persatu. 

Yang ni pulak gambar pengapit saya :D

Okay untuk family pulak saya prefer warna peach & pink belacan tu pun sebab saya tengok dalam google gambar macam tu lawa. So dengan jayanya saya memilih warna tema family sebagai warna peach pink. Soft and sesuai dengan semua ahli keluarga. Baju family ni saya dengan mama yang beli sikit demi sikit. Takda la terasa sangat bila duit keluar kan bila every month kita laburkan untuk beli sikit sikit. Kalau sekaligus nak beli memang mampu kelip mata jelah gaji every month pun berapa je. Untuk baju melayu lelaki, mama saya yang siap siap beli dekat Kelantan memandangkan saya dekat KL uruskan baju side perempuan dan bridesmaid. Lepas tengok hasilnya dalam gambar Alhamdulillah usaha saya berhasil. Cantik dan manis je warna peach pink ni bila dalam gambar. Okay ini pula gambar family side saya. Ramai je sebenarnya tapi sebab kelam kabut siapkan majlis, so berapa orang je mampu bergambar.










Yang ni pula tema warna family suami. Dorang memilih warna dark blue memandangkan belah family saya warna soft.







Untuk warna tema pulak. Okay ini termasuk khemah, goodies bag, meja makan pengantin dan juga banner. Yang ni je ada gambar sebab saya banyak simpan dalam laptop. So untuk banner macam biasa la saya memilih warna pink and tempah dekat instagram je. Banner tu kita boleh letak nama kita dan pasangan. Actually banner and arrow rumah ni free dari kad kahwin. Untuk goodies bag, saya memilih warna pink jugak and saya beli dekat Semua House, Jalan Tar. Saya lupa nama kedai apa tapi try la awak semua survey kat situ. Bagi saya dekat kedai tu banyak pilihan dan harga pun affordable. Untuk meja makan berhidang saya serahkan 100% kepada bridal saya yang pilih dan tu semua termasuk sekali dengan pelamin, photobooth, hantaran, baju dan makeup. Fyi, siap ada tempat untuk karok lagi tau. DJ ni actually kawan baik mama masa sekolah dulu. So mama yang nak ada set karok ni senang nak buat pengumuman pengantin tiba kononnya hihi.






Memandangkan photobooth saya pilih tema kayu pallet. And fyi, saya penggemar tema pallet. So saya diy je buku guest book tu sendiri. Guna batang ice cream saya beli satu paket dekat kedai DIY. Then saya lekatkan gambar saya dan suami and ayat Walimatulurus tu saya google then print je. Senang kerja.


Props tulisan tu saya tempah dekat instagram. Tapi saya lupa dekat ig mana. Tapi korang try je search #propskahwin. InshaAllah keluar lah orang orang yang jual tu. Nak lagi jimat korang buat je sendiri. Actually benda tu print je tapi tu lah senang kan nak buat duit. Macam saya ni memang terang terang malas so semua order je. Untuk photobooth, kayu pallet dekat belakang tu saya sewa dengan @Nuhabridal manakala kerusi dan meja tu saya tempah dekat jiran suami saya. Dia pandai dalam bab bab kayu pallet ni. Boleh juga tempah almari, katil and meja dengan dia. So lepas habis je kenduri kerusi and meja kayu tu boleh deco letak dekat rumah. Senang kan? Untuk board love tu saya beli dekat Semua House, Jalan Tar. Kapur untuk menulis tu saya mintak dengan makcik saya memandangkan dia seorang guru. Tulis jelah ayat apa yang kita nak. Hihi

Lastly, terserah dekat korang sebenarnya nak tema macammana sekalipun. Sebab korang yang laburkan duit untuk semua ni kan? So kena lah pandai pilih dan makesure cantik dimata korang dan juga dimata tetamu yang hadir. Byeee :D













1 comment:

izzi said...

Hello, this is a nicely explained article. Your piece was very informative. I had never heard the issue presented in that light. Thanks for your hard work.
content marketing company malaysia
company profile service
digital marketing agency kl